Piramida lui Keops a fost ridicată probabil în jurul
anului 2645 î.Cr., cu 2300 de ani înainte de Buddha, adică cu 300 de ani
înainte de potop. Metodele aplicate la construcţia piramidei sunt şi în
ziua de azi un mister greu de explicat, în temeiul căruia s-au făcut
multe speculaţii. Particularitatea culturii egiptene constă în faptul că
ea nu a evoluat, treptat, în cadrul unui proces de dezvoltare de la
primitivism la perfecţiune. Cultura egipteană a dat cele mai frumoase
opere arhitectonice chiar de la începuturile ei. Ceea ce s-a făcut mai
târziu a fost prost construit, vădind deja semne de decadenţă. O
explicaţie a acestui fenomen ar putea fi aceea că, în Egipt,
conducătorii poporului erau descendenţii unei culturi care, înainte de a
fi distrusă de potop, era situată pe o treaptă superioară de
dezvoltare. Câţiva clarvăzători au prezis acest lucru, s-au retras apoi
într-un loc sigur şi au transmis mai departe învăţătura lor egiptenilor,
respectiv elitelor lor, care au pus-o apoi nemijlocit în practică.
Problema istoricilor noştri stă evident în neputinţa de a
accepta ideea că au existat popoare care dispuneau probabil de
cunoştinţe şi tehnici de lucru mai avansate decât avem noi astăzi.
Cum au fost construite piramidele?
Despre felul în care a fost construită piramida lui
Keops specialiştii au păreri divergente. Pentru ca cititorul să-şi poată
reprezenta mai bine dimensiunile construcţiei, iată câteva comparaţii
sugestive. Dacă am aşeza la rând cele 2,3 milioane de blocuri de
grosimea unui zid obişnuit ar rezulta un zid de un metru înălţime care
ar putea înconjura în întregime Franţa. în ceea ce priveşte volumul ei,
în piramidă ar putea intra Catedrala Sf. Petru din Roma, catedralele din
Milano şi Florenţa, Westminster Abbey şi Catedrala Sf. Paul din Londra.
Din pietrele de construcţie ale piramidei s-ar putea ridica de treizeci
de ori Empire State Building. Fiecare bloc în parte cântăreşte
aproximativ 2,5 tone; alte blocuri ajung chiar la greutatea de 70 de
tone, ca spre exemplu blocurile de granit din camera mortuară regală.
Blocurile au fost tăiate perfect, astfel că distanţa maximă dintre două
blocuri nu depăşeşte lăţimea de o jumătate de milimetru. Este uimitor cu
câtă precizie au fost aşezate aceste blocuri colosale unele lângă
altele, având în vedere înălţimea de 130 m a piramidei.
Aici ne-am putea pune unele întrebări: Cum au fost
transportate aceste blocuri de granit cu o greutate de până la 70 de
tone pe o distanţă de 800 de km, de la carierele de piatră din Assuan?
Pobabil s-au folosit bărci uriaşe pe Nil. Nu s-a putut descoperi însă
nici o urmă de asemenea bărci. Apoi cum au fost oare transportate aceste
blocuri de la locul de debarcare la locul de construcţie? Nilul era
navigabil pentru ambarcaţiuni mari în direcţia carierelor de piatră doar
când nivelul apelor era maxim. Pe vremea aceea curenţii erau încă
destul de puternici şi malurile pline de nămol. Pentru a ridica cu un
sistem de pârghii un bloc de 70 de tone de pe o corabie este nevoie, în
orice caz, de un teren stabil şi de o pârghie cu un braţ foarte mare.
Nu am rezistat tentaţiei de a adăuga la toate aceste
teorii şi speculaţii propriul meu model ideatic, pentru ca astfel
confuzia să fie şi mai mare. Aceste idei mi-au fost furnizate de cărţi
de istorie, religie, astrologie, filozofie orientală, magnetism şi
altele. Pentru că totul este alcătuit din energie mai mult sau mai puţin
comprimată, din vibraţii situate la un nivel mai ridicat sau mai scăzut
şi pentru că totul se mişcă pe traiectorii concentrice de energie,
există pentru mine o explicaţie simplă şi perfect plauzibilă.
Zidurile din Ierihon s-au dărâmat din cauza unui sunet
de trâmbiţă care, nimerind rezonanţa proprie a pietrei, a distrus-o.
Caruso a spart în acelaşi fel un pahar. Am auzit că o forţă militară
nenominalizată a produs o bombă sonoră acordată la nivelul de vibraţii
al corpului omenesc. în momentul în care bomba este activată, omul se
dezagregă. Clădirile, plantele şi animalele rămân însă intacte.
Călugării tibetani pot să-şi influenţeze, prin forţa spiritului, nivelul
de vibraţie al corpului lor în aşa fel încât izbutesc să se ridice
deasupra pământului, practicând ceea ce se numeşte levitaţie. în cazul
lor, levitaţia este urmarea firească a meditaţiei. Ea nu constituie un
scop în sine, cum a fost bunăoară cazul în Elveţia, acum câţiva ani,
când pentru câteva sute de franci elveţieni erai învăţat timp de 14 zile
tehnica levitaţiei, în afara oricărei trăiri spirituale, ci doar ca
fapt senzaţional. Chiar şi astfel de fenomene sunt anexate domeniului
comercial. După părerea mea, egiptenii au folosit o tehnică
asemănătoare, cu ajutorul căreia au modificat nivelul de vibraţie al
pietrei sau au sustras piatra influenţei gravitaţiei, făcând astfel
posibil transportul ei.
Cititorul va fi poate mai înclinat să-mi dea dreptate
dacă se va gând că astăzi, cu milioanele de dolari şi maşinile puternice
de care dispunem, nu putem transporta un bloc de 200 de tone. Egiptenii
l-au aşezat însă cu o precizie incredibilă la locul potrivit. Acesta a
fost cazul atunci când s-a încercat salvarea unor piramide şi clădiri,
în timpul lucrărilor la barajul de la Assuan. Blocul de piatră de 200 de
tone a trebuit tăiat în bucăţi şi apoi mutat. încercaţi să vă imaginaţi
cum au transportat egiptenii un astfel de bloc cu mijloace primitive,
aşezându-1 cu uimitoare precizie în poziţia dorită. Iscusinţa acestui
popor a mers încă şi mai departe. Cimentul care uneşte blocurile este
atât de subţire şi de o calitate atât de bună încât o piatră cimentată
doar pe o singură parte rămâne perfect fixată, în ciuda acţiunii
distructive a climei şi a soarelui. Compoziţia “cimentului n-a putut fi
analizată nici până în- ziua de astăzi.
Piramida lui Keops a fost construită datorită impulsului
dat de o forţă spirituală superioară şi sub conducerea unor oameni
aparţinând unei civilizaţii distruse de potop. O civilizaţie care apare
uneori sub numele de „Atlantida”. Construcţia piramidelor a fost pentru
ea mijlocul de a exprima ceva. Un mesaj şi un avertisment pentru
civilizaţiile de mai târziu. Procedeul şi locul au fost alese în aşa fel
încât construcţia să poată rezista potopului şi în ciuda erodării
stratului exterior de piatră să fie capabilă să şi transmită mesajul. De
ce se bucură ea de interesul nostru abia acum, după ce pregătiri în
acest scop au fost întreprinse încă din 1850? Pentru că noi, sau unii
dintre noi, am izbutit abia acum să ne ridicăm din adâncimea materială a
existenţei noastre şi pentru că a trebuit să atingem mai întâi acest
adânc pentru a ne putea ridica apoi din el.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu